Неділя, 06.07.2025, 22:04
Вітаю Вас Гість | RSS

Сайт вчителя початкових класів Качаненко Юліїї Олександрівни

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 4
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог матеріалів

Головна » Файли » Розробки уроків

Хвилинки каліграфії
12.11.2016, 10:50

Хвилинки каліграфії та доброти

за творами В.Сухомлинського

( для учнів 2 класу)

 

Пропоную Вашій увазі хвилинки каліграфії на основі творів Василя Сухомлинського зі збірки «Всі добрі люди – одна сім’я” (ВД «Школа», 2012), які вправлятимуть дітей не тільки у правильному написанні літер та їхніх з’єднань, а й вчитимуть бути добрими, чемними, шанобливими у ставленні до старших, викликатимуть співпереживання, співчуття, бажання прийти на допомогу тому, хто в біді. Бажано ці хвилинки каліграфії проводити після ознайомлення з творами В. Сухомлинського на уроках розвитку мовлення та позакласного читання.

 

1 .А  а  Аа  Аж  жа  за  аз  ак  ка 

    Аж помолодів старий пень, зацвів зеленим мохом. Бо тепер у нього є друг.

Завдання: підкреслити граматичну основу в першому  реченні; записати звукову модель слова нього.

2.Б  б  Бб  Ба  бі  бе  бр  тб  зб

    Бажання трудитися – то найдорожча знахідка.

Завдання : визначити частини мови; записати транскрипцію слова бажання.

3. В  в  Вв  Вив  вч  вс  мв нв  яв

    Вивчиш азбуку – навчишся читати. Умітимеш читати – з кожним днем розумнішатимеш.

Завдання: підкреслити дієслова; підібрати слова, близькі за значенням до слова азбука.

4. Г  г  Гг  Гу аг  гд  сг  ог

    Гудуть вони по-бджолиному, але меду не приносять.

Завдання: підкреслити букви , що позначають голосні звуки ; поділити для переносу слова гудуть , приносять.

5.Д  д  Дд  Ді  До  ду  ід  од

    Дідусь загадково усміхнувся й відповів :

  • Доживеш до сивини – побачиш Таємницю.

Завдання: підкреслити дієслова; записати звукову модель слова таємницю.

6.Е  е  Ее  Не  ве  ме  ере  бе

    Не журися , вербо , сніг вбере тебе в біле , і буде у тебе надія – ждатимеш весни.

Завдання: підкреслити службові слова ; записати транскрипцію слова надія.

7. Є  є  Єє  нє  лє  єс  єр

    - Є ще одне – найніжніше деревце, треба його поливати, щоб воно вічно зеленіло.

    - Що ж це за деревце?

    - Совість.

Завдання: визначити вид мовлення; види речень; в яких словах кількість букв і звуків різна?

8. Ж  ж  Жж  дж  лж  жв

    З ранку до вечора на пасіці дзвенить бджолина музика.

Завдання: встановити зв’язок слів у реченні ; визначити кількість звуків і букв у словах дзвенить , бджолина.

9. З  з  Зз  Зе  за  зн  рз  вз

    Земля наша красивіша за небо , а немає ж нічого красивішого від ясного синього неба.

Завдання:підкреслити слова з буквами, що позначають м’які приголосні звуки; записати звукову модель слова синього.

10. и  ин  им  ил  ри  ди

    Наша колиска – це наше рідне село , рідна хата , мати й батько . З рідної хати починається для мене Батьківщина.

Завдання: пояснити вживання великої букви; визначити кількість звуків і букв в словах рідної , Батьківщина.

11. І  і  Іі  ій  ні  іж  ці  бі

    Подивився хлопчик навколо себе . Все красиве : і дуб могутній  і ялинка ошатна , і верба плакуча , й береза білокора .

Завдання: визначити граматичну основу в 1 реченні ; записати транскрипцію слова ялинка .,

12. Ї  ї  Її  Їд  їж  їз  їв

    Їдуть подорожні, завертають до колодязя, п'ють воду, дякують дідусеві.

Завдання: визначити граматичну основу речення; поділити для переносу слова їдуть, п’ють, дякують.

13. Й  й  Йй  йо  ой  ай  ій

    Прилетіла Синичка до  Наталчиного дому , залетіла в кватирку , сіла біля постелі й заспівала.

Завдання: визначити граматичну основу речення ; підібрати до дієслів

слова , протилежні за значенням .

14. К  к  Кк  Ко  ок  ом  ов  со

    Коли болить серце, тоді й сивіє волосинка.

Завдання: поділити на склади слова в реченні ; записати транскрипцію слова сивіє.

15.Л  л  Лл  Ла  ал  ам  ан ва

    Ластівки прощаються з рідним краєм , бо дорога до теплого краю далека й важка .

Завдання: підібрати слова , близькі за значенням до слова дорога; протилежні за значенням до слів рідний , теплий , далека , важка.

16. М  м  Мм  Мо  ом  ор  оп  во

    Моє тобі побажання – будь людиною.

Завдання: визначити наголос в словах; записати звукову модель слова людиною.

17.Н  н  Нн  Не  на  дн  тн  ан

    Напившись води , не забувайте про джерело , з якого вона витікає.

Завдання: визначити вид речення; підкреслити слова з різною кількістю букв і звуків.

18. О  о  Оо  Ось ом  оя  ов

    Ось така казка. Квітка і без однієї пелюстки квітка. А пелюстка без квітки – ніщо.

Завдання: поділити слова на склади ; записати звукову модель слова пелюстка.

19. П  п  Пп  Пр  по  пм  тп  іп

    Пригорнулося покинуте кошенятко до дівчинки , замуркотіло .

Завдання: визначити граматичну основу речення; надписати частини мови.

20.Р  р  Рр  Ра  ир  бр  рш

    Рана від слова заживає , проте слід глибокий залишається.

Завдання: підкреслити іменники ; поділити для переносу слова заживає, залишається.

21. С  с  Сс  Сп  св  ст  ас  ос

    Справжня свобода – в умінні працювати для того , щоб побудувати щастя для людей.

Завдання: визначити частини  мови в реченні ; записати транскрипції слів умінні , щастя.

22.Т  т Тт  То тт  тр  тв  ют 

    Той ,, хто творить розумну і добру людину, - той – найкращий майстер на землі.

Завдання : підкреслити прикметники; поділити для переносу слова найкращий, майстер.

23. У  у  Уу  Ус  ум  уг  лу  бу

     Усі добрі люди – одна сім’я.

Завдання: визначити наголос в словах ; записати звукову модель слова сім’я.

24. Ф  ф  Фф  Фе  оф  фа  РФ

   Федько не міг одірвати очей від казкового саду. Йому чомусь тепер не хотілось дивитися , як стрибає залізний лев .

Завдання: підкреслити букви , що позначають глухі приголосні звуки; поділити для переносу слова Федько, очей, стрибає.

25. Х  х  Хх  Хр  ах  юх  хт

    Хризантема нічого не могла збагнути. Вона собі думала : «Невже й Цибулина може бути гарна?»

Завдання: підкреслити іменники ; підібрати слова , близькі за значенням до слів збагнути , думала.

26. Ц  ц  Цц Це  оц  иц  ці

    Це все Оля зробила . Це вона посадила нас тут . Якби не Оля , не зустрілися б весна з осінню .

Завдання : визначити граматичну основу в 1 та  2 реченнях ; записати транскрипцію слова осінню.

27. Ч  ч  Чч  Чо  че  оч  іч

   - Чоловіче добрий , - просить тополя. – Відріж од мене дві гілочки , посади поряд – мені радість буде .

Завдання: підкреслити букви , що позначають дзвінкі приголосні звуки; записати звукову модель слова радість.

28. Ш  ш  Шш  Ше  шп  лш  ош

    Шелестять тихо тополі про те , як сумно жити одному і як добре жити в гурті.

Завдання: поділити слова на склади ; підкреслити слова, протилежні за значенням.

29. Щ  щ  Щщ  Ща  ощ  ще  щі

    Щастя не купується , а здобувається в праці.

Завдання: накреслити схему речення ; підібрати слова , близькі за значенням до слова праця.

30. ь  ть  сь  ль  нь  ьо 

    Приспіла пора співати , а Півень мовчить . Прокидається й бачить : яскраво світить сонце. Соромно стало Півневі.

Завдання: записати транскрипції слів з м’яким знаком.

31. Ю  ю  Юю  Юр  юн  юк  юс

    Юрко навчав свого сина :

- Роби не те , що тобі хочеться, а те , що треба.

Завдання: визначити наголос в словах ; підкреслити слова , які не можна перенести .

32. Я  я  Яя  Як  ся  ря  ям  ял

   Якби води напився вовк , він  міг би й не дякувати. А ми ж не вовки, а люди.

Завдання: підкреслити службові слова; визначити  слова , в яких є букви , що позначають м'які приголосні звуки.

Категорія: Розробки уроків | Додав: yulchik
Переглядів: 766 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2025
uCoz