Психолого-педагогічна характеристика учня
Загальні відомості:
прізвище, ім'я, по батькові;
дата народження;
загальний фізичний розвиток;
стан здоров'я;
сімейні умови, характеристика батьків, склад сім'ї, місце роботи батьків, їхній культурний рівень, режим життя дитини, спілкування поза школою.
Загальний розвиток:
особливості мислення, рівень абстрактного мислення (аналіз, синтез, виявлення причинних зв'язків, здійснення висновків абощо);
спрямованість, інтереси, потреби, схильності;
особливості характеру, індивідуальні реакції на події;
особливості пам'яті та процесу запам'ятовування;
тип інтелекту та професійні можливості;
вольові якості, здатність до довготривалих трудових зусиль.
Ставлення до навчання, праці:
успішність (які оцінки переважають, з якого предмета вчиться найкраще);
організованість і старанність у навчальній роботі, вміння працювати самостійно;
інтерес до знань (зацікавлений чи ні, виявляє інтерес до окремих предметів);
ставлення до елементів праці в школі (лабораторні роботи, чергування, підтримка чистоти в класі, на шкільному подвір'ї).
Дисциплінованість та навички культури поведінки:
загальна характеристика поведінки (поводить себе спокійно, стримано чи не контролює своїх емоцій);
виконання шкільного режиму (дотримується правил поведінки, порушує їх навмисно чи через недбалість; найбільш типові порушення дисципліни);
виконання вимог і розпоряджень учителів (виконує за першою вимогою, з бажанням чи примусово);
чемність у спілкуванні з учителями, будь-якими дорослими;
володіння навичками культури поведінки (ставлення до літніх людей і молодших за себе, поступається місцем для людей похилого віку, з повагою ставиться до дівчат абощо).
Громадська спрямованість та активність:
ставлення до громадського життя колективу (дорожить ним, байдужий, ставиться негативно);
інтерес до громадського життя країни (користується інформацією про події в країні і за кордоном);
чи виконує громадські доручення, бере участь у діяльності органів самоуправління;
чи виступає на зборах колективу, громадських організацій з пропозиціями, з критикою недоліків, чи здатний висловлювати власну думку;
активний чи байдужий у громадсько-корисній діяльності.
Стосунки з товаришами:
становище в колективі (чи користується повагою й авторитетом серед товаришів по класу, чим обумовлені стосунки, які склалися);
чи задоволений своїм становищем у колективі та яке становище хотів би зайняти;
ставлення до товаришів по класу (поважає чи байдужий до них; чи бувають конфлікти, їх причини);
яку роль відіграє в житті класу (активний член колективу чи сторонній спостерігач).
Моральні цінності:
відданість Батьківщині, її Конституції, повага до Національного прапора і Гімну;
відданість демократичним цінностям - повазі до людини та її прав, свободі вибору;
усвідомлення себе як громадянина Землі, турбота про екологічну безпеку і виживання людства;
повага до різноманітності: расова і національна терпимість, повага до інших народів та їхніх культур;
відданість цінностям сім'ї, повага до батьків, до кожної людини як самоцінності;
дотримання у стосунках з людьми таких цінностей, як турбота, повага, довіра, відповідальність;
відчуття власної відповідальності за все, що відбувається навколо;
політична культура та толерантність
|