Понеділок, 07.07.2025, 03:07
Вітаю Вас Гість | RSS

Сайт вчителя початкових класів Качаненко Юліїї Олександрівни

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 4
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог матеріалів

Головна » Файли » Розробки уроків

Урок української мови у 3 класі
12.11.2016, 11:00

Мовна тема:  Прикметник       3 клас                                            І варіант

 

1. Вкажи правильну відповідь.                         1б.

Прикметник – це частина мови, що

а) означає назву предмета;

б) називає ознаку предмета;

в) означає дію предмета.

 

Прикметники в реченні зв’язані з                    1б.

а) дієсловами;

б) прикметниками;

в) іменниками.

 

2. Визнач групу прикметників.                         16.

а) розумний, розум, розуміє;

б) льняний, сумний, шкільний;

в) рання, дружня, весна.

 

 

3. Добери до іменників прикметники.              1б.

Дружба - ________________, __________________;

книжка - __________________, __________________;

 

4. Склади й запиши в лівий стовпчик словосполучення в прямому значенні, а в правий – в переносному.      2б.

Солодке  (слово, яблуко); тепла  (весна, зустріч).

_____________________     ______________________

_____________________     ______________________

 

 

 

5. Добери й запиши прикметник до виділеного      2б.

         а)  антонім

У великої річки був брат  - ____________________ струмочок.

         б) синонім

Холодна джерельна вода  -  _______________ вода (прозора, чиста, крижана).

 

6. Випиши з речення словосполучення прикметників з іменниками, визнач їх рід, число.                                  2б.

         Кучеряві діброви радіють весняному святу природи.

__________________________________________________________________________________________________

 

7. Пошир речення прикметниками.

Весняний дощ

         Пішов ____________ дощ. ______________ краплі падали з ______________ неба. Вони обмивали _____________ листочки і _______________ траву. ______________ дощ навіяв _______________ думки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мовна тема: 3 клас                                            ІІ варіант

Прикметник

1. Вкажи правильну відповідь.                         1б.

Прикметник змінюються за

а) числами;

б) родами;

в) числами, родами і питаннями.

 

Прикметники середнього роду мають закінчення    1б.

а) -ий, -ій;

б) -е, -є;

в) -а, -я.

 

2. Визнач групу прикметників.                          16.

а) дерев’яний, веселий, книжковий;

б) красивий, краса, красень;

в) злий, сердитий, вітер.

 

 

3. Добери до іменників прикметники.              1б.

Дружба - ________________, __________________;

зошит - __________________, __________________;

 

4. Склади й запиши в лівий стовпчик словосполучення в прямому значенні, а в правий – в переносному.      2б.

Чисті  (руки, думки); шовкові  (кучері, нитки).

_____________________     ______________________

_____________________     ______________________

 

 

 

5. Добери й запиши прикметник до виділеного      2б.

         а)  антонім

Мілководний струмок і  - ____________________ річка були вірними друзями.

         б) синонім

Прудка руденька білочка   -  _________________ білочка (весела, пустотлива, швидка).

 

6. Випиши з речення словосполучення прикметників з іменниками, визнач їх рід, число.                                  2б.

         Кучеряві діброви радіють весняному святу природи.

__________________________________________________________________________________________________

 

7. Пошир речення прикметниками.

Весняний дощ

         Пішов ____________ дощ. ______________ краплі падали з ______________ неба. Вони обмивали _____________ листочки і _______________ траву. ______________ дощ навіяв _______________ думки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мовні теми для 3 класу

 Мовна тема №1

 1.Назвати види речень

 2.Текст – це …

 а) набір речень;

 б) декілька речень;

 в) декілька речень, зв’язаних між собою за змістом

 3. Скласти звукову модель слів:

 Дятел, осінній, осокою

 4.Розташувати речення так, щоб вийшов зв’язний текст і записати його

 Діти принесли їжачка додому і налили йому в миску молока.

 Якось діти гуляли в лісі.

 Петрик обережно вкотив клубочка до маленької торбинки.

 Біля старої верби вони побачили старенького їжачка.

 5.Списати, підкреслити головні члени речення

 1. Стоїть золота осінь. 2. Під високою ялинкою у своєму кублі заснув їжачок. 3. З берези обсипаються жовті листочки.

 6. Встановити зв'язок слів у реченні

 Метелик тріпоче барвистими крильцями.

 

Мовна тема №2

 Слово

 1. 3 яких частин складається слово:

 а)основи, кореня, букв, складів, префікса;

 б)закінчення, основи, кореня, суфікса,

 префікса;

 в)наголосу, слів, букв, суфікса, закінчення,

 кореня

 2.Продовжити і записати ряд синонімів

 Гарна, чарівна, ... іде, ...

 сміється, ... дорога, ...

 горить, ... діти, ...

 3.Дібрати антоніми (слова, протилежні за

 значенням)

 Вузька вулиця – ... легко зробити – ...

 глибоке озеро – ... швидко бігти – ...

 холодна вода – ... голосно плакати – ...

 4.Списати, дописуючи закінчення слів. У цих

 словах позначити закінчення і основу

 Надворі стоїть пізн.. осінь. Важк.. сір.. хмари оповили небо. На стар.. дерев., листя давно облетіло. І тільки на струнк.. молод.. берізк.. ще висять блискучі жовті листочк.. .

 5.Змінити слова так, щоб змінилися голосні

 звуки [і], [о], [є]

 Вечір – коня – печі –

 Осінь – болю – лебеді –

 ніч — ножі — речі —

 6.Дібрати слова так, щоб відбулося чергування

 в коренях слів

 Берег – ..., фіалка – ..., вухо – ....

 

Мовна тема № 3

 Іменник. Прикметник.

 

1.Вибери правильне твердження

 Іменник – це частина мови, що вказує на…

 а) ознаку предмета;

 б) назву предмета;

 в) дію предмета.

 2. У реченні прикметники зв’язані з…

 а) іменниками;

 б) прикметниками;

 в) дієсловами.

 3. Дібрати по три іменники, визначити їх рід

 Рослини:…

 Явища природи:…

 Тварини:…

 4. Утворити прикметники від поданих слів і записати їх

 молодість –

 веселитися –

 сонце –

 вишня –

 5.Списати. Визначити число іменників

 Мій рідний край – це діброви і гаї, річки і озера. Міста і села, ниви і ліси – все це моя Батьківщина.

 6.Виписати з тексту прикметники у сполученні з іменниками. Визначити рід прикметників

 Насипало в лісі багато пухкого снігу. Але не бояться його тварини. Одяглися в тепле хутро звірки, в густий пух пташки. Вони гуляють та шукають собі поживну їжу.

 7.Змінити за питаннями такі іменники

 Парта, собака

 8.Списати речення. Підкреслити граматичну основу. Встановити зв'язок слів у реченні

 На деревах з’явилися молоденькі листочки.

 

Мовна тема №4

 Дієслово

 1.Що називається дієсловом?

 2.Неозначена форма дієслова відповідає на питання…

 а) Що робив? Що зробив?

 б) Що робити? Що зробити?

 в) Що робитиме? Що зробить?

 3. У реченні дієслова виступають у ролі…

 а) підмета;

 б) присудка;

 в) другорядних членів.

 4. Списати речення. Підкреслити граматичну основу. Встановити зв'язок слів у реченні

 З теплих країв прилетіли птахи.

 5. Придумати і записати по два дієслова…

 - теперішнього часу;

 - минулого часу;

 - майбутнього часу.

 6. Виписати з тексту дієслова з –не

 Не можна бігати на переході вулиці. Ви можете не помітити машину. А водій не встигне загальмувати.

 7. Виписати з тексту дієслова минулого часу і визначити їх рід

 Весна цього року була рання. У кінці березня сніг майже зійшов. Неозорий степ розлягався переді мною. Тільки далеко на обрії, крізь марево, майорів фіолетовий гайок.

 8. Виписати з тексту дієслова і поставити до них питання

 На тополі розкрились маленькі клейкі листочки. Перші розвідувальні вильоти роблять золоті бджілки. Вони дзижчать і кружляють над клумбою. А живуть вони у затишних вуликах.

3 клас                                           

І варіант

Прикметник

1. Вкажи правильну відповідь.                         1б.

Прикметник – це частина мови, що

а) означає назву предмета;

б) називає ознаку предмета;

в) означає дію предмета.

 

Прикметники в реченні зв’язані з                    1б.

а) дієсловами;

б) прикметниками;

в) іменниками.

 

2. Визнач групу прикметників.                         16.

а) розумний, розум, розуміє;

б) льняний, сумний, шкільний;

в) рання, дружня, весна.

 

 

3. Добери до іменників прикметники.              1б.

Дружба - ________________, __________________;

книжка - __________________, __________________;

 

4. Склади й запиши в лівий стовпчик словосполучення в прямому значенні, а в правий – в переносному.      2б.

Солодке  (слово, яблуко); тепла  (весна, зустріч).

_____________________     ______________________

_____________________     ______________________

 

 

 

5. Добери й запиши прикметник до виділеного      2б.

         а)  антонім

У великої річки був брат  - ____________________ струмочок.

         б) синонім

Холодна джерельна вода  -  _______________ вода (прозора, чиста, крижана).

 

6. Випиши з речення словосполучення прикметників з іменниками, визнач їх рід, число.                                  2б.

         Кучеряві діброви радіють весняному святу природи.

__________________________________________________________________________________________________

 

7. Пошир речення прикметниками.

Весняний дощ

         Пішов ____________ дощ. ______________ краплі падали з ______________ неба. Вони обмивали _____________ листочки і _______________ траву. ______________ дощ навіяв _______________ думки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мовна тема: 3 клас                                            ІІ варіант

Прикметник

1. Вкажи правильну відповідь.                         1б.

Прикметник змінюються за

а) числами;

б) родами;

в) числами, родами і питаннями.

 

Прикметники середнього роду мають закінчення    1б.

а) -ий, -ій;

б) -е, -є;

в) -а, -я.

 

2. Визнач групу прикметників.                          16.

а) дерев’яний, веселий, книжковий;

б) красивий, краса, красень;

в) злий, сердитий, вітер.

 

 

3. Добери до іменників прикметники.              1б.

Дружба - ________________, __________________;

зошит - __________________, __________________;

 

4. Склади й запиши в лівий стовпчик словосполучення в прямому значенні, а в правий – в переносному.      2б.

Чисті  (руки, думки); шовкові  (кучері, нитки).

_____________________     ______________________

_____________________     ______________________

 

 

 

5. Добери й запиши прикметник до виділеного      2б.

         а)  антонім

Мілководний струмок і  - ____________________ річка були вірними друзями.

         б) синонім

Прудка руденька білочка   -  _________________ білочка (весела, пустотлива, швидка).

 

6. Випиши з речення словосполучення прикметників з іменниками, визнач їх рід, число.                                  2б.

         Кучеряві діброви радіють весняному святу природи.

__________________________________________________________________________________________________

 

7. Пошир речення прикметниками.

Весняний дощ

         Пішов ____________ дощ. ______________ краплі падали з ______________ неба. Вони обмивали _____________ листочки і _______________ траву. ______________ дощ навіяв _______________ думки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мовні теми для 3 класу

 Мовна тема №1

 1.Назвати види речень

 2.Текст – це …

 а) набір речень;

 б) декілька речень;

 в) декілька речень, зв’язаних між собою за змістом

 3. Скласти звукову модель слів:

 Дятел, осінній, осокою

 4.Розташувати речення так, щоб вийшов зв’язний текст і записати його

 Діти принесли їжачка додому і налили йому в миску молока.

 Якось діти гуляли в лісі.

 Петрик обережно вкотив клубочка до маленької торбинки.

 Біля старої верби вони побачили старенького їжачка.

 5.Списати, підкреслити головні члени речення

 1. Стоїть золота осінь. 2. Під високою ялинкою у своєму кублі заснув їжачок. 3. З берези обсипаються жовті листочки.

 6. Встановити зв'язок слів у реченні

 Метелик тріпоче барвистими крильцями.

 

Мовна тема №2

 Слово

 1. 3 яких частин складається слово:

 а)основи, кореня, букв, складів, префікса;

 б)закінчення, основи, кореня, суфікса,

 префікса;

 в)наголосу, слів, букв, суфікса, закінчення,

 кореня

 2.Продовжити і записати ряд синонімів

 Гарна, чарівна, ... іде, ...

 сміється, ... дорога, ...

 горить, ... діти, ...

 3.Дібрати антоніми (слова, протилежні за

 значенням)

 Вузька вулиця – ... легко зробити – ...

 глибоке озеро – ... швидко бігти – ...

 холодна вода – ... голосно плакати – ...

 4.Списати, дописуючи закінчення слів. У цих

 словах позначити закінчення і основу

 Надворі стоїть пізн.. осінь. Важк.. сір.. хмари оповили небо. На стар.. дерев., листя давно облетіло. І тільки на струнк.. молод.. берізк.. ще висять блискучі жовті листочк.. .

 5.Змінити слова так, щоб змінилися голосні

 звуки [і], [о], [є]

 Вечір – коня – печі –

 Осінь – болю – лебеді –

 ніч — ножі — речі —

 6.Дібрати слова так, щоб відбулося чергування

 в коренях слів

 Берег – ..., фіалка – ..., вухо – ....

 

Мовна тема № 3

 Іменник. Прикметник.

 

1.Вибери правильне твердження

 Іменник – це частина мови, що вказує на…

 а) ознаку предмета;

 б) назву предмета;

 в) дію предмета.

 2. У реченні прикметники зв’язані з…

 а) іменниками;

 б) прикметниками;

 в) дієсловами.

 3. Дібрати по три іменники, визначити їх рід

 Рослини:…

 Явища природи:…

 Тварини:…

 4. Утворити прикметники від поданих слів і записати їх

 молодість –

 веселитися –

 сонце –

 вишня –

 5.Списати. Визначити число іменників

 Мій рідний край – це діброви і гаї, річки і озера. Міста і села, ниви і ліси – все це моя Батьківщина.

 6.Виписати з тексту прикметники у сполученні з іменниками. Визначити рід прикметників

 Насипало в лісі багато пухкого снігу. Але не бояться його тварини. Одяглися в тепле хутро звірки, в густий пух пташки. Вони гуляють та шукають собі поживну їжу.

 7.Змінити за питаннями такі іменники

 Парта, собака

 8.Списати речення. Підкреслити граматичну основу. Встановити зв'язок слів у реченні

 На деревах з’явилися молоденькі листочки.

 

Мовна тема №4

 Дієслово

 1.Що називається дієсловом?

 2.Неозначена форма дієслова відповідає на питання…

 а) Що робив? Що зробив?

 б) Що робити? Що зробити?

 в) Що робитиме? Що зробить?

 3. У реченні дієслова виступають у ролі…

 а) підмета;

 б) присудка;

 в) другорядних членів.

 4. Списати речення. Підкреслити граматичну основу. Встановити зв'язок слів у реченні

 З теплих країв прилетіли птахи.

 5. Придумати і записати по два дієслова…

 - теперішнього часу;

 - минулого часу;

 - майбутнього часу.

 6. Виписати з тексту дієслова з –не

 Не можна бігати на переході вулиці. Ви можете не помітити машину. А водій не встигне загальмувати.

 7. Виписати з тексту дієслова минулого часу і визначити їх рід

 Весна цього року була рання. У кінці березня сніг майже зійшов. Неозорий степ розлягався переді мною. Тільки далеко на обрії, крізь марево, майорів фіолетовий гайок.

 8. Виписати з тексту дієслова і поставити до них питання

 На тополі розкрились маленькі клейкі листочки. Перші розвідувальні вильоти роблять золоті бджілки. Вони дзижчать і кружляють над клумбою. А живуть вони у затишних вуликах.

Категорія: Розробки уроків | Додав: yulchik
Переглядів: 2152 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2025
uCoz