Мовна тема: Прикметник 3 клас І варіант
1. Вкажи правильну відповідь. 1б.
Прикметник – це частина мови, що
а) означає назву предмета;
б) називає ознаку предмета;
в) означає дію предмета.
Прикметники в реченні зв’язані з 1б.
а) дієсловами;
б) прикметниками;
в) іменниками.
2. Визнач групу прикметників. 16.
а) розумний, розум, розуміє;
б) льняний, сумний, шкільний;
в) рання, дружня, весна.
3. Добери до іменників прикметники. 1б.
Дружба - ________________, __________________;
книжка - __________________, __________________;
4. Склади й запиши в лівий стовпчик словосполучення в прямому значенні, а в правий – в переносному. 2б.
Солодке (слово, яблуко); тепла (весна, зустріч).
_____________________ ______________________
_____________________ ______________________
5. Добери й запиши прикметник до виділеного 2б.
а) антонім
У великої річки був брат - ____________________ струмочок.
б) синонім
Холодна джерельна вода - _______________ вода (прозора, чиста, крижана).
6. Випиши з речення словосполучення прикметників з іменниками, визнач їх рід, число. 2б.
Кучеряві діброви радіють весняному святу природи.
__________________________________________________________________________________________________
7. Пошир речення прикметниками.
Весняний дощ
Пішов ____________ дощ. ______________ краплі падали з ______________ неба. Вони обмивали _____________ листочки і _______________ траву. ______________ дощ навіяв _______________ думки.
Мовна тема: 3 клас ІІ варіант
Прикметник
1. Вкажи правильну відповідь. 1б.
Прикметник змінюються за
а) числами;
б) родами;
в) числами, родами і питаннями.
Прикметники середнього роду мають закінчення 1б.
а) -ий, -ій;
б) -е, -є;
в) -а, -я.
2. Визнач групу прикметників. 16.
а) дерев’яний, веселий, книжковий;
б) красивий, краса, красень;
в) злий, сердитий, вітер.
3. Добери до іменників прикметники. 1б.
Дружба - ________________, __________________;
зошит - __________________, __________________;
4. Склади й запиши в лівий стовпчик словосполучення в прямому значенні, а в правий – в переносному. 2б.
Чисті (руки, думки); шовкові (кучері, нитки).
_____________________ ______________________
_____________________ ______________________
5. Добери й запиши прикметник до виділеного 2б.
а) антонім
Мілководний струмок і - ____________________ річка були вірними друзями.
б) синонім
Прудка руденька білочка - _________________ білочка (весела, пустотлива, швидка).
6. Випиши з речення словосполучення прикметників з іменниками, визнач їх рід, число. 2б.
Кучеряві діброви радіють весняному святу природи.
__________________________________________________________________________________________________
7. Пошир речення прикметниками.
Весняний дощ
Пішов ____________ дощ. ______________ краплі падали з ______________ неба. Вони обмивали _____________ листочки і _______________ траву. ______________ дощ навіяв _______________ думки.
Мовні теми для 3 класу
Мовна тема №1
1.Назвати види речень
2.Текст – це …
а) набір речень;
б) декілька речень;
в) декілька речень, зв’язаних між собою за змістом
3. Скласти звукову модель слів:
Дятел, осінній, осокою
4.Розташувати речення так, щоб вийшов зв’язний текст і записати його
Діти принесли їжачка додому і налили йому в миску молока.
Якось діти гуляли в лісі.
Петрик обережно вкотив клубочка до маленької торбинки.
Біля старої верби вони побачили старенького їжачка.
5.Списати, підкреслити головні члени речення
1. Стоїть золота осінь. 2. Під високою ялинкою у своєму кублі заснув їжачок. 3. З берези обсипаються жовті листочки.
6. Встановити зв'язок слів у реченні
Метелик тріпоче барвистими крильцями.
Мовна тема №2
Слово
1. 3 яких частин складається слово:
а)основи, кореня, букв, складів, префікса;
б)закінчення, основи, кореня, суфікса,
префікса;
в)наголосу, слів, букв, суфікса, закінчення,
кореня
2.Продовжити і записати ряд синонімів
Гарна, чарівна, ... іде, ...
сміється, ... дорога, ...
горить, ... діти, ...
3.Дібрати антоніми (слова, протилежні за
значенням)
Вузька вулиця – ... легко зробити – ...
глибоке озеро – ... швидко бігти – ...
холодна вода – ... голосно плакати – ...
4.Списати, дописуючи закінчення слів. У цих
словах позначити закінчення і основу
Надворі стоїть пізн.. осінь. Важк.. сір.. хмари оповили небо. На стар.. дерев., листя давно облетіло. І тільки на струнк.. молод.. берізк.. ще висять блискучі жовті листочк.. .
5.Змінити слова так, щоб змінилися голосні
звуки [і], [о], [є]
Вечір – коня – печі –
Осінь – болю – лебеді –
ніч — ножі — речі —
6.Дібрати слова так, щоб відбулося чергування
в коренях слів
Берег – ..., фіалка – ..., вухо – ....
Мовна тема № 3
Іменник. Прикметник.
1.Вибери правильне твердження
Іменник – це частина мови, що вказує на…
а) ознаку предмета;
б) назву предмета;
в) дію предмета.
2. У реченні прикметники зв’язані з…
а) іменниками;
б) прикметниками;
в) дієсловами.
3. Дібрати по три іменники, визначити їх рід
Рослини:…
Явища природи:…
Тварини:…
4. Утворити прикметники від поданих слів і записати їх
молодість –
веселитися –
сонце –
вишня –
5.Списати. Визначити число іменників
Мій рідний край – це діброви і гаї, річки і озера. Міста і села, ниви і ліси – все це моя Батьківщина.
6.Виписати з тексту прикметники у сполученні з іменниками. Визначити рід прикметників
Насипало в лісі багато пухкого снігу. Але не бояться його тварини. Одяглися в тепле хутро звірки, в густий пух пташки. Вони гуляють та шукають собі поживну їжу.
7.Змінити за питаннями такі іменники
Парта, собака
8.Списати речення. Підкреслити граматичну основу. Встановити зв'язок слів у реченні
На деревах з’явилися молоденькі листочки.
Мовна тема №4
Дієслово
1.Що називається дієсловом?
2.Неозначена форма дієслова відповідає на питання…
а) Що робив? Що зробив?
б) Що робити? Що зробити?
в) Що робитиме? Що зробить?
3. У реченні дієслова виступають у ролі…
а) підмета;
б) присудка;
в) другорядних членів.
4. Списати речення. Підкреслити граматичну основу. Встановити зв'язок слів у реченні
З теплих країв прилетіли птахи.
5. Придумати і записати по два дієслова…
- теперішнього часу;
- минулого часу;
- майбутнього часу.
6. Виписати з тексту дієслова з –не
Не можна бігати на переході вулиці. Ви можете не помітити машину. А водій не встигне загальмувати.
7. Виписати з тексту дієслова минулого часу і визначити їх рід
Весна цього року була рання. У кінці березня сніг майже зійшов. Неозорий степ розлягався переді мною. Тільки далеко на обрії, крізь марево, майорів фіолетовий гайок.
8. Виписати з тексту дієслова і поставити до них питання
На тополі розкрились маленькі клейкі листочки. Перші розвідувальні вильоти роблять золоті бджілки. Вони дзижчать і кружляють над клумбою. А живуть вони у затишних вуликах.
3 клас
І варіант
Прикметник
1. Вкажи правильну відповідь. 1б.
Прикметник – це частина мови, що
а) означає назву предмета;
б) називає ознаку предмета;
в) означає дію предмета.
Прикметники в реченні зв’язані з 1б.
а) дієсловами;
б) прикметниками;
в) іменниками.
2. Визнач групу прикметників. 16.
а) розумний, розум, розуміє;
б) льняний, сумний, шкільний;
в) рання, дружня, весна.
3. Добери до іменників прикметники. 1б.
Дружба - ________________, __________________;
книжка - __________________, __________________;
4. Склади й запиши в лівий стовпчик словосполучення в прямому значенні, а в правий – в переносному. 2б.
Солодке (слово, яблуко); тепла (весна, зустріч).
_____________________ ______________________
_____________________ ______________________
5. Добери й запиши прикметник до виділеного 2б.
а) антонім
У великої річки був брат - ____________________ струмочок.
б) синонім
Холодна джерельна вода - _______________ вода (прозора, чиста, крижана).
6. Випиши з речення словосполучення прикметників з іменниками, визнач їх рід, число. 2б.
Кучеряві діброви радіють весняному святу природи.
__________________________________________________________________________________________________
7. Пошир речення прикметниками.
Весняний дощ
Пішов ____________ дощ. ______________ краплі падали з ______________ неба. Вони обмивали _____________ листочки і _______________ траву. ______________ дощ навіяв _______________ думки.
Мовна тема: 3 клас ІІ варіант
Прикметник
1. Вкажи правильну відповідь. 1б.
Прикметник змінюються за
а) числами;
б) родами;
в) числами, родами і питаннями.
Прикметники середнього роду мають закінчення 1б.
а) -ий, -ій;
б) -е, -є;
в) -а, -я.
2. Визнач групу прикметників. 16.
а) дерев’яний, веселий, книжковий;
б) красивий, краса, красень;
в) злий, сердитий, вітер.
3. Добери до іменників прикметники. 1б.
Дружба - ________________, __________________;
зошит - __________________, __________________;
4. Склади й запиши в лівий стовпчик словосполучення в прямому значенні, а в правий – в переносному. 2б.
Чисті (руки, думки); шовкові (кучері, нитки).
_____________________ ______________________
_____________________ ______________________
5. Добери й запиши прикметник до виділеного 2б.
а) антонім
Мілководний струмок і - ____________________ річка були вірними друзями.
б) синонім
Прудка руденька білочка - _________________ білочка (весела, пустотлива, швидка).
6. Випиши з речення словосполучення прикметників з іменниками, визнач їх рід, число. 2б.
Кучеряві діброви радіють весняному святу природи.
__________________________________________________________________________________________________
7. Пошир речення прикметниками.
Весняний дощ
Пішов ____________ дощ. ______________ краплі падали з ______________ неба. Вони обмивали _____________ листочки і _______________ траву. ______________ дощ навіяв _______________ думки.
Мовні теми для 3 класу
Мовна тема №1
1.Назвати види речень
2.Текст – це …
а) набір речень;
б) декілька речень;
в) декілька речень, зв’язаних між собою за змістом
3. Скласти звукову модель слів:
Дятел, осінній, осокою
4.Розташувати речення так, щоб вийшов зв’язний текст і записати його
Діти принесли їжачка додому і налили йому в миску молока.
Якось діти гуляли в лісі.
Петрик обережно вкотив клубочка до маленької торбинки.
Біля старої верби вони побачили старенького їжачка.
5.Списати, підкреслити головні члени речення
1. Стоїть золота осінь. 2. Під високою ялинкою у своєму кублі заснув їжачок. 3. З берези обсипаються жовті листочки.
6. Встановити зв'язок слів у реченні
Метелик тріпоче барвистими крильцями.
Мовна тема №2
Слово
1. 3 яких частин складається слово:
а)основи, кореня, букв, складів, префікса;
б)закінчення, основи, кореня, суфікса,
префікса;
в)наголосу, слів, букв, суфікса, закінчення,
кореня
2.Продовжити і записати ряд синонімів
Гарна, чарівна, ... іде, ...
сміється, ... дорога, ...
горить, ... діти, ...
3.Дібрати антоніми (слова, протилежні за
значенням)
Вузька вулиця – ... легко зробити – ...
глибоке озеро – ... швидко бігти – ...
холодна вода – ... голосно плакати – ...
4.Списати, дописуючи закінчення слів. У цих
словах позначити закінчення і основу
Надворі стоїть пізн.. осінь. Важк.. сір.. хмари оповили небо. На стар.. дерев., листя давно облетіло. І тільки на струнк.. молод.. берізк.. ще висять блискучі жовті листочк.. .
5.Змінити слова так, щоб змінилися голосні
звуки [і], [о], [є]
Вечір – коня – печі –
Осінь – болю – лебеді –
ніч — ножі — речі —
6.Дібрати слова так, щоб відбулося чергування
в коренях слів
Берег – ..., фіалка – ..., вухо – ....
Мовна тема № 3
Іменник. Прикметник.
1.Вибери правильне твердження
Іменник – це частина мови, що вказує на…
а) ознаку предмета;
б) назву предмета;
в) дію предмета.
2. У реченні прикметники зв’язані з…
а) іменниками;
б) прикметниками;
в) дієсловами.
3. Дібрати по три іменники, визначити їх рід
Рослини:…
Явища природи:…
Тварини:…
4. Утворити прикметники від поданих слів і записати їх
молодість –
веселитися –
сонце –
вишня –
5.Списати. Визначити число іменників
Мій рідний край – це діброви і гаї, річки і озера. Міста і села, ниви і ліси – все це моя Батьківщина.
6.Виписати з тексту прикметники у сполученні з іменниками. Визначити рід прикметників
Насипало в лісі багато пухкого снігу. Але не бояться його тварини. Одяглися в тепле хутро звірки, в густий пух пташки. Вони гуляють та шукають собі поживну їжу.
7.Змінити за питаннями такі іменники
Парта, собака
8.Списати речення. Підкреслити граматичну основу. Встановити зв'язок слів у реченні
На деревах з’явилися молоденькі листочки.
Мовна тема №4
Дієслово
1.Що називається дієсловом?
2.Неозначена форма дієслова відповідає на питання…
а) Що робив? Що зробив?
б) Що робити? Що зробити?
в) Що робитиме? Що зробить?
3. У реченні дієслова виступають у ролі…
а) підмета;
б) присудка;
в) другорядних членів.
4. Списати речення. Підкреслити граматичну основу. Встановити зв'язок слів у реченні
З теплих країв прилетіли птахи.
5. Придумати і записати по два дієслова…
- теперішнього часу;
- минулого часу;
- майбутнього часу.
6. Виписати з тексту дієслова з –не
Не можна бігати на переході вулиці. Ви можете не помітити машину. А водій не встигне загальмувати.
7. Виписати з тексту дієслова минулого часу і визначити їх рід
Весна цього року була рання. У кінці березня сніг майже зійшов. Неозорий степ розлягався переді мною. Тільки далеко на обрії, крізь марево, майорів фіолетовий гайок.
8. Виписати з тексту дієслова і поставити до них питання
На тополі розкрились маленькі клейкі листочки. Перші розвідувальні вильоти роблять золоті бджілки. Вони дзижчать і кружляють над клумбою. А живуть вони у затишних вуликах.
|